Kultahuippu
Helsinki Curious
Ulkomainonta

Kolme taiteilijaa, kolme kaupunkia, yksi poikkeuksellinen tehtävä – vangita Helsingin olemus taideteokseen näkemättä tai edes googlaamatta kaupunkia etukäteen. Kolme kuvittajaa Lontoosta, Berliinistä ja Tokiosta loivat kukin teoksen Helsingistä, vain mielikuvituksensa ja kuulemiensa tarinoiden pohjalta. Kaikki visuaaliset vihjeet oli kielletty. Haastattelujen ja tarinoiden myötä kaupungin salaisuudet alkoivat keriytyä auki, ja lopullisissa teoksissa nähdään kolme hyvin erilaista, mielikuvituksen rajoja haastavaa Helsinkiä. Teoksista rakennettiin näyttely osaksi Helsinki Design Week -tapahtumaa ja kuvitukset muuntuivat ulkoilmagalleriaksi Lontoon, Berliinin ja Tokion katukuvassa. Somen avulla katugalleria saatiin näkyviin kaikkialla maailmassa ja ulkomainokset herättivätkin eniten ihastusta.
Perustelut:
Kampanjan kuvitukset kiinnittävät huomion ja kokonaisuus raikastaa mitä tahansa katukuvaa. Otsikko puhuttelee ja tulokulma on hyvin ajassa kiinni. Kampanja kommunikoi tuoreella otteella ja siitä tulee väkisinkin hyvä mieli, vaikka sen taustoista ei tietäisi yhtään mitään, ja kun tietää – saa siitä vielä enemmän irti.
Tämä herättää uteliaisuuden ja tämä herätti halun palkita. Nerokasta!