Kultahuippu
Komero
Pakkaukset

Suomalainen Menestysresepti 2021 -kilpailusta kriittisen potkun saanut, terveellisiä valmisaterioita tekevä Komero heräsi siihen, että yrityksen brändi ei vastannut kilpailun tuoman käännekohdan jälkeisiä kunnianhimoisia tavoitteita. Visioissa oli uusi brändi, joka mahdollistaisi kunnianhimoisen terveys- ja ympäristövallankumouksen helpomman ja paremman ruoan parissa. Werkligin kanssa luodun ratkaisun ytimessä on strategiavaiheen tuloksena syntynyt uusi positiointi: Komero on ateriakiihdyttämö, joka ravitsee arjen nälkäisiä suorittajia, aikaa, ympäristöä ja sydäntä säästäen. Komerolle määritetyt arvot viitoittivat, miltä tuore brändi kuulostaa ja näyttää: Komerolla toimitaan aina tavalla, joka on välittävä, kehittyvä ja sukkela. Komeron logon kirjaimet on "pinottu" ruokainnovaatioita ja kokkausintohimoa pursuavaan komeroon.
Perustelut:
Kaikilta osin tyylipuhdas suoritus, josta huokuu suunnittelijoiden rakkaus projektiin. Onnistunut ilmeuudistus kohottaa simppelit arjen tuotteet lähes ylellisen tuntuiseksi. Hallittu, yksivärinen, tunnistettava kokonaisuus on onnistuttu luomaan hyvin minimalistisilla elementeillä. Typografiset ja kuvalliset detaljit muodostavat selkeän ja informatiivisen hierarkian. Esteettisyys ja funktionaalisuus kulkevat vaivattomasti käsi kädessä. Klassisen hyvää suunnittelua – vahvasti ajan hengessä olematta kuitenkaan liian trendikästä.