Shortlista
Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.
Liikkuva kuva
1200CRM - Kyllä kyllä, näin räjäytetään autokaupan traditiot
Saka tekee haastavalla käytettyjen autojen kaupan sektorilla uran uurtavaa ja alan konventioista täydellisesti poikkeavaa markkinointia. Kilpailijoiden keskittyessä taktiseen mainontaan Saka tekee brändimainontaa, jossa ei näytetä lainkaan autoja tai niiden hintoja vaan brändätään Sakaa palveluorganisaationa. Ratkaisu perustuu insightiin, jonka mukaan Sakan myyjien palvelualttius ja kyky toteuttaa asiakkaan toive nousevat yrityksen vahvuuksiksi kilpailijoihin verrattuna. Vuoden 2021 kampanjan perustana olivat kekseliäät Kyllä kyllä -mainoselokuvat ja se vaikutti paitsi kuluttajiin myös koko toimialan kilpailuasetelmaan. Saka saavutti kesän 2021 huippusesongilla 25,5 % myynnin kasvun samaan aikaan, kun koko markkinassa myynti laski 4,61 %.