Hopeahuippu
Lahti – Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021
Kampanjat

Ympäristöpääkaupunkivuoden ajaksi kaupungista itsestään tehtiin viestintäalusta, jossa teemavuodelle valitut viestinnälliset teemat yhdistyivät paikalliseen kulttuuriin konkreettisen tekojen kautta. Samalla viestintä ja teot olivat kahdensuuntaisia: osallistamalla kaupunkilaisia ja paikallisia toimijoita teimme ympäristöpääkaupungista kaikkien asian. Paikallinen innokkuus ja omaleimaisuus taas teki niistä kansainvälisesti kiinnostavia, jolloin Lahti pääsi kertomaan viestiään kestävästä kaupungista laajalle yleisölle.
Perustelut:
Se, että kaupunki, joka tunnetaan lihamukistaan, tunnettaisiinkin kohta vihreydestään, vaatii luovuutta ja tekoja. No, niitä molempia oli tässä kampanjassa kasoittain. Kun kokonaisuus on hyvin suunniteltu, ei toteutuksissa tarvitse puristaa mailaa, korkeintaan vähän hiihtosauvaa. Jälki on hullua mutta vakuuttavaa ja kampanja lentää kuin Puikkonen. Go Lahti!