Erikoispalkinto
The Unreadables
Ulkomainonta
Ulkomainonnan erikoispalkinto

Kehittyvien maiden lapset ovat altavastaajia tasa-arvossa, turvallisuudessa ja vauraudessa. Lukutaito ratkoo kaikkia näitä ongelmia. Länsimaissa se otetaan monesti itsestäänselvyytenä, vaikka maailmassa on edelleen yli 770 miljoonaa ihmistä, joilta tämä perustaito puuttuu. Pääsiäisenä 2021 lukukelvottomat mainokset valtasivat Suomen suurimpien kaupunkien digitaaliset ulkomainospinnat. Kolmen päivän jälkeen World Vision paljasti kampanjan todellisen viestin: tältä lukutaidottomuus tuntuu.
Perustelut:
Tässä työssä on erityisen hienoa sen ansiokas läpivienti. Mukaan on saatu useita rohkeita asiakkaita viestimään tärkeän asian puolesta. Kun voimat yhdistetään, syntyy ulkomainonnassakin aivan uusia mahdollisuuksia. Tällä kertaa on myös mainoksen etu, että sitä ei heti ymmärrä.
Palkinnon jakaa: Suomen Ulkomainosliitto