Shortlista
Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.
Teksti
1300WDD - Hyvä tuli
Burger King on pikaruokaketjuista ainoa, joka grillaa pihvinsä liekkigrillissä. Tätä kilpailuetua viestiäkseen Burger King tarvitsi sloganin, jonka avulla voitaisiin samalla kommunikoida myös tuotteiden makua ja laatua. Usean asian kommunikoiminen muutamalla sanalla on ainainen haaste, mutta onneksemme suomen kielessä sanalla ‘tuli’ on monia merkityksiä. Tulenkäyttöön keskittyvissä, brändillisissä toteutuksissa” Hyvä tuli” on oodi itse tulelle. Tuotemainonnassa lausahdus kääntyy kehumaan tuotetta: kun Burger King tekee hampurilaisen, hyvä tulee.