Shortlista
Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.
Teksti
1300LRY - Laulun sanoissa on voimaa
Suomessa alkoholimyynnin huippu nähdään jouluisin. Pyhien aikaan Alko halusi kannustaa suomalaisia tutkimaan omaa alkoholinkäyttöään ”Ei tippa, vaan tapa”-vastuullisuuskonseptin alla – tavalla, joka ei syyllistä tai holhoa. Syntyi viesti, jossa soi kaksi kappaletta – mutta kun viestiä pureskeli ajatuksella, huomasi, että se sisältää paljon enemmän. Jatkossa sanat “tip tap” eivät vain tuo joulufiilistä, ne muistuttavat myös, että tippa alkoholia ei ole ongelma, kunhan siitä ei tule tapaa. Kampanja näkyi kaikissa Alkon myymälöissä sekä digikanavissa.