Shortlista
Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.
Identiteetti
0400RZM - Kalevala
Kalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Haasteena oli luoda nykyaikainen brändi-identiteetti, joka kunnioittaa yrityksen historiaa ja perimää ja kuljettaa yrityksen uudelle aikakaudelle. Uusi brändi leikittelee kontrastilla modernin, yksinkertaistetun ilmeen sekä kansalliseepoksen rikkaan, mystisen maailman välillä. Nimen innoittamana, verbaalisen konseptin ja markkinointikonseptin teemaksi nostettiin VALA, jonka alla kommunikoidaan Kalevalan arvoista ja heille tärkeistä teemoista. VALA sai inspiraationsa yksinkertaisesta ajatuksesta, että eivät vain korut ole ikuisia vaan ikuisia ovat myös siteet, joita ne luovat ihmisten välille. Kalevalan visuaalinen ilme on rakennettu tunnistettavan ja itsevarman logon ympärille. Kunnioittaen menneisyyttä, valmiina tulevaisuuteen.