Shortlista
Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.
Kampanjat
0100YWS - Riku Rantala ja 100 kysymystä ilmastosta - sosiaalisen median kampanja, joka toteutettiin prime time televisiossa
Keskustelu ilmastonmuutoksesta ajautuu helposti poteroihin, varsinkin sosiaalisessa mediassa. Fortum ja Riku Rantala halusivat saada aikaan jotain muuta – laajaa, rakentavaa ja faktapohjaista keskustelua ilmastonmuutoksesta. Jotta tavoitteeseen päästäisiin, keskustelu päätettiin siirtää pois sosiaalisesta mediasta. Jonnekin missä olisi tilaa erilaisille mielipiteille, hyvälle ja rakentavalle keskustelulle – ja missä tärkeä aihe tavoittaisi koko kansan. Syntyi Fortumin rahoittama ja yhdessä ideoitu kuusiosainen TV-ohjelmasarja Riku Rantala & 100 kysymystä ilmastosta, jossa Rantalalla oli vapaat kädet tehdä journalismia. Jaksoissa Rantala keskusteli eri alojen asiantuntijoiden kanssa ilmastonmuutoksen kannalta kriittisimmistä aiheista yleisön lähettämien kysymysten pohjalta.