Shortlista
Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.
Kampanjat
0100LIA - IKEA Unemme.
Uni on tärkeä osa ihmisen terveyttä ja hyvinvointia. Ikea halusi Unemme -kampanjan avulla herättää keskustelua unen tärkeydestä ja auttaa ihmisiä nukkumaan paremmin. Yksi kampanjan tavoitteista oli luoda ihmisiä yhdistävä kokemus aikana, jolloin ihmiset eivät voi fyysisesti kohdata toisiaan. Syntyi ajatus uniikista teoksesta, jossa suomalaisten unesta luotiin reaaliaikaista taidetta. Jokainen kampanjaan osallistuja pystyi vaikuttamaan teoksen visuaaliseen- ja äänimaailmaan muodostaen yhteisen rauhoittavan uniteoksen. Teos on ainutlaatuinen, sillä siinä yhdistyy uusin teknologia, data, reaaliaikainen visualisointi ja taide. Reaaliaikaisesti generoitu visualisointi muuttui päivänajan rytmin mukaan ja sen muodot, liikkeet, värit ja käyttäytyminen muokkautui osallistujien unidatan perusteella.