Kultahuippu
Kotimaista pakkausuudistus
Pakkaukset

Kotimaista on löytänyt tiensä suomalaisten sydämiin tarjoamalla maukasta kotiruokaa edulliseen hintaan. Tämä tapahtui, kun pakkauskonsepti koki suuren muutoksen. Aiemmin Kotimaista oli saanut huonoja arvioita laadun ja herkullisuuden suhteen, sekä tuotteiden käyttöaste ja tietoisuus olivat huomattavasti alhaisemmat kuin kilpailijoiden. Ymmärsimme, että tehokkain tapa erottua kilpailijoista on erota pakkaussuunnittelussa. Uudistuksen jälkeen tehtyjen mittausten tulokset nousivat yli odotusten; 106. arvokkaimmasta brändistä vuonna 2019 sijalle 26 vuonna 2020. Bränditietoisuus kasvoi 69 prosentista 94 prosenttiin ja käyttöaste 54 prosentista 86 prosenttiin. Kotimaista sijoittui hintojen, tuotetietojen ja kotimaisuuden perusteella 1. sijalle sekä maun ja laadun perusteella 2. sijalle.
Tyylipuhdas kokonaisuus, hintapiste asemoitu hyvin, väritys toimii, erottuu ja kuvastaa suomalaisuutta. Tekee brändistä uudella tavalla relevantin. Pieniä kauneusvirheitä, pelistämisen ja viimeistelyn varaa olisi vielä, mutta kokonaisuutena hyvä. Joustavat ratkaisut, antaa vapautuneesti tilaa erilaisiin ratkaisuihin, ei ole puristettu mailaa. Toimii myymälässä ja ottaa ison roolin tilassa.