• Osallistu
  • Tavoitteet
  • Tuomaristo
  • Tulokset
  • Gaala
  • Näyttely
  • Festivaali
  • Arkisto
  • FI / EN
  • Kirjaudu
  • Ylituomarilta
  • Palkinnoittain
  • Valitse
    • Näytä kaikki
    • Grand Prix
    • Kultahuiput
    • Hopeahuiput
    • Erikoispalkinnot
    • Asiakashuippu
    • Platinahuippu
    • Vuoden Junior
    • Nousevat Huiput
  • Sarjoittain
  • Valitse
    • Identiteetti
    • Ilmoitukset & Ulkomainonta
    • Jokeri: Vastuullisuusteot
    • Julkaisut
    • Kampanjat
    • Kokemuksellinen muotoilu
    • Kuva
    • Liikkuva kuva
    • Muotoilu
    • Nuoret Luovat
    • Pakkaukset
    • Palvelut
    • Teksti
    • Ääni
  • Kaikki ilmoitetut työt

Shortlista

Shortlistalla ovat kaikki palkitut ja vuosikirjaan valitut työt sarjoittain, satunnaisessa järjestyksessä. Työn nimen yhteydessä on mainittu suunnittelutoimisto ja asiakas. Katso kaikki kilpailuun ilmoitetut työt täältä.

Teksti

READHOUR_MIES_HIRES-2.jpg

1300XOK - Read Hour

SEK : Lasten ja nuorten säätiö

Tuhansien suomalaisnuorten lukutaito on jo nyt peruskoulun päättyessä niin heikko, että se nostaa tien pystyyn jatko-opintoihin ja työelämään. Suomalaisten nuorten lukutaito on romahtanut samalla kun lukemiseen käytetty aika on puolittunut. Sen vaikutus näkyy esimerkiksi syrjäytymisenä. Nuoret eivät enää lue, mutta se ei ole vain nuorten vaan koko yhteiskunnan asia. Read Hour oli Lasten ja nuorten säätiön kampanja, joka pysäytti koko Suomen lukemaan tunniksi – ja nosti näin lukemisen puheenaiheeksi laajasti eri medioissa. Kampanja oli menestys ja se koettiin tärkeänä: lukemaan pysähtyi lukemattomia tahoja julkkiksista bloggareihin, kouluista kauppakeskuksiin ja työpaikoista kirjastoihin. Kaiken kruunasi presidentti Niinistön twiittaama kehoitus osallistua Read Houriin.

Uudenmaankatu 11 B 9
00120 Helsinki

+358 (0) 9-601 942
grafia(at)grafia.fi

Tietosuojaseloste

Luova kumppani
Yhteistyökumppanit