Kultahuippu
One Way
Innovatiivisuus

Koko historiansa ajan tavaratalojen kerrokset on jaettu erikseen naisille ja miehille. Vaatebrändien ottaessa harppauksia kohti sukupuolitetun muodin jälkeistä aikaa, tavaratalot ovat takertuneet menneisyyden rajoittaviin tyylinormeihin. Siksi Stockmann perusti One Wayn, maailman ensimmäisen sukupuolineutraalin myyntikerroksen, josta ei löydy erikseen miesten ja naisten vaatteita. One Way -osastolla kohderyhmät, ennakko-oletukset ja määrittely heitettiin romukoppaan, ja jokainen sai valita mieleisensä tuotteet oman tyylinsä perusteella.
Palkintoperusteet:
Tällä liikkeellä Stockmann siirtää huomion sukupuolesta tyyliin ja luo disruption perinteiseen ympäristöön, mikä saa tavaratalon tuntumaan aidosti edistyksellisestä. Eikä tämä tunnu pakotetulta vaan pikemminkin luonnolliselta kehitykseltä.