Hopeahuippu
Onnea, Lennu
Ilmoitukset

Alkuvuonna 2018 koko Suomi odotti presidentti Sauli Niinistön ja rouva Jenni Haukion lapsen syntymää. Kun vauva helmikuun alussa syntyi ja muu Suomi onnitteli presidenttiparia, onnitteli Musti ja Mirri brändilleen osuvasti perheen koiraa, tuoretta isoveli-Lennua. ”Onnea, Lennu” oli reaktiivinen, monimediallinen toteutus, jonka päämediana toimivat printti ja digi. Kampanjan muina medioina käytettiin sosiaalista mediaa, verkkokaupan pintoja ja sähköpostimarkkinointia. Onnitteluviestit sisälsivät tarjouksen: koodilla “Lennu” kuluttaja sai -20 % alennuksen valitsemastaan tuotteesta. Lennu-kampanjan digitoteutukset näkivät päivänvalon heti lapsen synnyttyä, ja printtimainos julkaistiin seuraavan päivän Helsingin Sanomissa ja Ilta-Sanomissa itse uutisen rinnalla.
Palkintoperusteet:
Tässä nostetaan ilahduttavalla tavalla lemmikki tärkeäksi perheenjäseneksi. Mukavan inhimillinen tonaliteetti, joka tuntuu vaivattomalta, mutta pohjautuu silti selkeästi brändin tarkoitukseen. Hyvin mietitty, hyvin reagoitu.