• Osallistu
  • Tavoitteet
  • Tuomaristo
  • Tulokset
  • Gaala
  • Näyttely
  • Festivaali
  • Arkisto
  • FI / EN
  • Kirjaudu
  • Ylituomarilta
  • Palkinnoittain
  • Valitse
    • Näytä kaikki
    • Grand Prix
    • Kultahuiput
    • Hopeahuiput
    • Erikoispalkinnot
    • Asiakashuippu
    • Platinahuippu
    • Vuoden Junior
    • Nousevat Huiput
  • Sarjoittain
  • Valitse
    • Identiteetti
    • Ilmoitukset
    • Innovatiivisuus
    • Jokeri - kokemuksellinen muotoilu
    • Julkaisut
    • Kampanjat
    • Kuva
    • Liikkuva kuva
    • Muotoilu
    • Nuoret luovat
    • Palvelut
    • Teksti
    • Tuotteet
    • Ulkomainonta
    • Ääni
  • Shortlista
  • Kaikki ilmoitetut työt

Land of Free Press

Land of Free Press

Helsingin Sanomien rooli yhteiskunnassa on olla totuuden etsijä, joka tarjoaa puolueetonta tietoa antaen lukijoille mahdollisuuden muodostaa itse oman perustellun mielipiteensä. Kun maailman kaksi vaikutusvaltaisinta johtajaa, presidentit Putin ja Trump, pitivät ensimmäisen virallisen kokouksensa Helsingissä, meille tarjoutui mahdollisuus muistuttaa näitä kahta herraa lehdistön vapauden tärkeydestä ja heidän suhteesta siihen. Pommitimme jokaisen mahdollisen ulkomainospinnan kolmelta reitiltä lentokentältä Presidentin linnaan vanhoilla HS:n otsikoilla, joissa käy ilmi presidenttien ja vapaan lehdistön kimurantti suhde. Otsikot käännettiin sekä englanniksi että venäjäksi. Tämän lisäksi toivotimme heidät tervetulleeksi viestillämme "Mr. President, welcome to the land of free press."

Palkintoperusteet:

Kampanja, joka muistetaan vielä vuosien päästä. Brändi tarttui hetkessä ainutlaatuiseen tilaisuuteen ja oli relevantti koko maailman mittakaavassa. Kampanja, josta kaikki suomalaiset saattoivat tuntea ylpeyttä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
TBWA Helsinki
Asiakas / Client
Helsingin Sanomat
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Veera Siivonen, Alo Valtere, Karla Louhelainen (Helsingin Sanomat)
Päätoimittaja / Editor in Chief
Kaius Niemi (Helsingin Sanomat)
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Kristian Autio (Helsingin Sanomat)
Tuottaja / Producer
Ville Vihermaa (Helsingin Sanomat)
Palvelumuotoilija / Service Designer
Elias Lehto (Helsingin Sanomat)
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Hanna Johde (Helsingin Sanomat)
Executive Creative Director
Jyrki Poutanen
Creative Director
Erno Reinikainen
Copywriter
Lauri Gran, Tuomas Perälä, Anni Lindgren
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Aki Toivonen
Account Director
Noora Murremäki
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Maria Dunaeva
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Harry Huttunen
Projektijohtaja / Project Manager
Mira Sallanko
Kuvaaja / Cinematographer
Petri Siikanen
Leikkaaja / Editor
Jerry Strengell
Tuottaja / Producer
Jari Lähteinen
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Jesse Korhonen, Esa Roponen, Leni Vehkaluoto, Sofia Kaura-aho, Iman Chellaf
Senior Creative
Sami Kelahaara
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Nelli Oinio, Jukka Rossi, Pia Lojander, Heikki Pennanen (Clear Channel)
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Sampo Koskinen, Emilia Lindholm, Krista Kivikoski (JCDecaux)
Twiittaa

Uudenmaankatu 11 B 9
00120 Helsinki

+358 (0) 9-601 942
grafia(at)grafia.fi

Tietosuojaseloste

Luova kumppani
Yhteistyökumppanit