Hopeahuippu

Finnairin digitaalinen palveluvisio

Palvelumuotoilu

Finnairin digitaalinen palveluvisio

Fjord loi Finnairille digitaalisen asiakaspalveluvision, joka ottaa huomioon kaikki kosketuspisteet Finnairin ja sen asiakkaiden välillä. Oleellista palvelumuotoiluprosessissa oli, että se tarkastelee matkustuskokemusta kokonaisuutena: se huomioi liiketoimintatavoitteet ja matkustajien tarpeet ja tunteet matkan eri vaiheissa. Visio antaa suunnan Finnairin palvelukehitykselle. Ensimmäiset siihen pohjautuvat ja julkistetut palvelut ovat Finnairin mobiilisovellus ja Airbus 350 -viihdejärjestelmä (IFE). IFE:n osuus tehtiin yhteistyössä Reaktorin kanssa.

Fjord loi Finnairille digitaalisen asiakaspalveluvision, joka ottaa huomioon kaikki kosketuspisteet Finnairin ja sen asiakkaiden välillä. Oleellista palvelumuotoiluprosessissa oli, että se tarkastelee matkustuskokemusta kokonaisuutena: se huomioi liiketoimintatavoitteet ja matkustajien tarpeet ja tunteet matkan eri vaiheissa. Visio antaa suunnan Finnairin palvelukehitykselle. Ensimmäiset siihen pohjautuvat ja julkistetut palvelut ovat Finnairin mobiilisovellus ja Airbus 350 -viihdejärjestelmä (IFE). IFE:n osuus tehtiin yhteistyössä Reaktorin kanssa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Fjord
Asiakas / Client
Finnair
Design Director
Teemu Äijälä
Palvelumuotoilija / Service Designer
Kaj Mäkelä
Lead Designer
Petri "Piitu" Pennanen
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Liv Læssøe
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Jouni Oksanen, Tero Valkiala, Harri Valkama / Finnair Oyj
Projektijohtaja / Project Manager
Miksu Vaittinen, Aleksi Nuuja