Kultahuippu

Baltic Circle 2015

Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Baltic Circle 2015

Lähtökohtana suunnittelulle oli ajatus suunnitteluprosessin valtasuhteiden kääntämisestä päälaelleen. Jos tavallisesti AD määrittää ilmeen palikat, joita rivigraafikot ja harjoittelijat sitten jalkauttavat sovelluksiin, hylkää Baltic Circlen identiteetti kokonaan ajatuksen ilmettä määrittävistä palikoista. Jokainen GRMMXIläinen oli vapaa suunnittelemaan omat osionsa sovelluksista oman mielensä mukaan, yksin tai yhdessä. Kun näin syntyneet satunnaiset osaset yhdistettiin, syntyi identiteetti, joka on olemassa ainoastaan toteutuneiden sovellustensa ennakoimattomana summana.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
GRMMXI
Asiakas / Client
Baltic Circle / Q-teatteri
Designer
Kiia Beilinson
Designer
Matts Bjolin
Designer
Ulla Donner
Designer
Taru Happonen
Designer
Antti Kekki
Designer
Tuomas Kortteinen
Designer
Heikki Lotvonen
Designer
Heidi Mettälä
Designer
Eevi Rutanen
Designer
Samuli Saarinen
Designer
Erik Solin
Designer
Nikolai Tiitinen
Designer
Noora Ylönen