Hopeahuippu

Pysäyttää sinut ajoissa -sarja

Tekstit

Pysäyttää sinut ajoissa -sarja

Nokian renkaiden ensisijainen tuotelupaus, turvallisuus, puettiin syksyn kampanjaan vaihteeksi huumoriin. Renkaiden idän valloitus, ko markkina-alueen luonteesta johtuen, oli riisunut pilkettä brändin silmäkulmasta ja turvautunut viime vuodet tuotekeskeiseen todisteluun. Tuote luonnollisesti haluttiin edelleen keskiöön, mutta hauskasti ja yllättävästi. Syntyi helposti monistettava, lähes loputon ja tilanteeseen kuin tilanteeseen taipuva konsepti jossa 'tuote isolla' konkreettisesti pysäyttää parhaimmillaan vain kahdella sanalla kuvatut potentiaaliset tragediat.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
McCANN Helsinki
Asiakas / Client
Nokian Tyres
Creative Director
Jyrki Poutanen
Art Director
Jyrki Poutanen
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Jutta Sutinen
Copywriter
Jyrki Poutanen
Copywriter
Tuomas Perälä
Copywriter
Jaakko Koskinen
Copywriter
Timo Silvennoinen
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Petteri Lillberg
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Yrjö Haavisto
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Maria Lomakina
Account manager
Kaisa Saarinen