Hopeahuippu

Helsingin Kaupunginorkesterin ilme

Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Helsingin Kaupunginorkesterin ilme

Helsingin kaupunginorkesterin identiteettikonsepti pohjautuu brändityön kiteytykseen 102 soittajasta, jotka yhdessä panevat kaiken peliin ja tuovat musiikkienergiaa helsinkiläisille. Soittajien kuvaus musiikistaan, ”Iso soundi”, oli lähtökohta ilmeen yleiseen tunnelmaan. Logo muodostuu orkesterinimestä sekä kunkin muusikon nimestä. Nimilogo on ensisijainen, ja päivittyy kokoonpanomuutoksien myötä. Toissijaiseksi logoksi suunniteltiin pelkistetympi graafinen versio. Brändikuvat ovat keskeisessä roolissa, ja typografiat sekä värimaailmaa noudattavat energistä ja voimakasta linjaa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Bond Creative Agency
Asiakas / Client
Helsingin Kaupunginorkesteri
Designer
Marko Salonen
Copywriter
Mira Olsson
Valokuvat / Photographs
Valokuvaaja: Marko Rantanen, Kuvausassistentti: Hanna Kaikula, Maskeeraus: Marina Lavenius
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Marja Istala Kumpunen ja Virpi Tahvanainen / Helsingin kaupunginorkesteri
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Arttu Salovaara
Tuottaja / Producer
Piia Suhonen