Hopeahuippu

Metsä Plan B

Integroitu markkinointiviestintä

Metsä Plan B

MetsäWood halusi kasvattaa tietoisuutta puurakentamisen mahdollisuuksista ja korjata ennakkoluuloja maailmanlaajuisesti heterogeenisessä ammattilaiskohderyhmässä. Maksettu mainonta ei ollut vaihtoehto. Konventionaalisten referenssikeissien sijaan näytimme, miten maailman kuuluisimmat rakennukset tehtäisiin puusta jatkuvan tarinankerronan alustalla nimeltä PlanB. Sisältö tuotettiin kohderyhmän kanssa kaikkiin kanaviin. Kahdeksalla päämarkkinalla PlanB mainittiin mediassa 200 kertaa 6,1 miljoonan euron arvosta tavoittaen 225 miljoonaa ihmistä. Päätuotteen myynti on moninkertaistunut hinnan nostamisesta huolimatta.

MetsäWood halusi kasvattaa tietoisuutta puurakentamisen mahdollisuuksista ja korjata ennakkoluuloja maailmanlaajuisesti heterogeenisessä ammattilaiskohderyhmässä. Maksettu mainonta ei ollut vaihtoehto. Konventionaalisten referenssikeissien sijaan näytimme, miten maailman kuuluisimmat rakennukset tehtäisiin puusta jatkuvan tarinankerronan alustalla nimeltä PlanB. Sisältö tuotettiin kohderyhmän kanssa kaikkiin kanaviin. Kahdeksalla päämarkkinalla PlanB mainittiin mediassa 200 kertaa 6,1 miljoonan euron arvosta tavoittaen 225 miljoonaa ihmistä. Päätuotteen myynti on moninkertaistunut hinnan nostamisesta huolimatta.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
hasan & partners
Asiakas / Client
Metsä Wood
Creative Director
Joseph Bayne
Art Director
Timo Huopalainen
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Mikko Oksanen
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Elli Tervo
Copywriter
Mick Scheinin, Mark Maher
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Metsä Wood/ Senior Vice President Mikko Saavalainen, Viestintäpäällikkö Susanna Siira, Markkinointipäällikkö Henni Rousu, Digital Communications Specialist Viivi Kylämä, R&D Engineer Jussi Björman
Projektijohtaja / Project Manager
Reino Tikkanen / Heidi Eriksson
Kuvaaja / Cinematographer
Toni Pasanen, Jukka Honkanen
Leikkaaja / Editor
VIlle Lahti
Tuottaja / Producer
Emily Reed, Salla Tuomi, Rebecca Lamberg
Developer
Dean Clatworthy
Jälkituotanto / Post Production
Mika Onnela
Developer
Stefan Lagergren/Perfect Fools
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Michael Green Architecture/ Michael Green, Principal, Asher deGroot Associate Architect, Equilibrium Consulting: Eric Karsh, Principal
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Arkkitehtitoimisto Helin & Co/ Arkkitehti Antti Laiho, Senior Designer Sami Hovi
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
FH Finnholz Holzbaustatik GmbH & Co/ KG Andreas Rutschmann
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Voima Graphics Oy /Creative Director Ville Riikonen
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
PR: SEK Public/ Account Director Mikko Lähdeoja, Account Director Johanna Salovaara, Junior Consultant Erika Vierto