Hopeahuippu

Paulig Muki

Tuotemuotoilu ja sen markkinointi

Paulig Muki

Paulig Muki on uudenlainen take away -muki, joka tuo sosiaalisuuden uudella tavalla mukaan take away -kahvikulttuuriin. Mukin kyljessä on kahvin lämpöenergialla toimiva e-paperi näyttö, joka toimii yhdessä mobiilisovelluksen kanssa. Näin kuluttaja voi luoda oman kahviverkostonsa, jossa voi jakaa kuvia kavereilleen.

Tuotemuotoilu ei ole tämän kokonaisuuden vahvin osa, eikä tuote yksinään riitä hurmaamaan yrityksen tavoittelemaa uutta kohderyhmää. Mutta ihme tapahtuu kun näkee korkeatasoisen ja mukaansatempaavan kampanjavideon. Yhtäkkiä tuote herääkin henkiin. Tuotteistamisen materiaalit ovat mietittyjä, viimeisteltyjä ja sytyttävät kiinnostuksen itse tuotetta kohtaan. Samanaikaisesti mielikuva perinteisestä kahvitalosta saa uusia innovatiivisia vivahteita. 

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
TBWA\Helsinki
Asiakas / Client
Paulig
Creative Director
Miika Kumpulainen
Art Director
Antti Sinisalo
Senior Designer
Daniel Julier
Designer
Umberto Onza, Lauri Käkelä
Copywriter
Juuso Kalliala, Christine Göös
Web Designer
Esko Räsänen, Miika Pärni, Mikko Paasto
Projektijohtaja / Project Manager
Milja Hakala
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Juha-Matti Raunio
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Juhana Hokkanen
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Karri Kauppila, Sanna Wester, Risto Kalsta
Tuotantoyhtiö / Production House
Chipital Oy / Andrei Papshev; First Line Software Oy / Gennady Nosenko
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Mikko Köykkä
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Martin Mohr, Theodor Arhio