Kultahuippu

Biofore Concept Car

Innovatiivisuus ja teknologia

Biofore Concept Car

Biofore -konseptiauto on modernin metsäteollisuuden ja UPM:n Biofore-strategian symboli. Siinä kiteytyy UPM:n edelläkävijyys bio- ja metsäteollisuuden yhdistäjänä. Auto julkistettiin Geneven autonäyttelyssä 2014, jossa se sai mittavaa mediahuomiota ja herätti laajaa kiinnostusta biomateriaaleihin. Biofore-auto on media ja mediatapaus.

Täydellinen esimerkki siitä, kuinka suomalainen yritys innovatiivisesti paketoi osaamisensa konkreettiseksi esitykseksi uudelle toimialalla siten, että jokainen sen ymmärtää. Loppuun asti viety yhteistyökonsepti, joka olkoon esimerkkinä kenelle tahansa. Kuka sanoo, etteivät suomalaiset osaa myydä ja markkinoida itseään innostavasti globaalissa mittakaavassa?

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Valve / Metropolia Ammattikorkeakoulu
Asiakas / Client
UPM Kymmene Oyj
Creative Director
Juha Pohjola
Designer
Juha Tuomola
Copywriter
Markus Natri
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Elisa Nilsson, Marika Nygård, Kari Luukko, Juuso Konttinen
Projektijohtaja / Project Manager
Pekka Hautala, Harri Santamala, Marjut Rae
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Timo Kivi
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Oscar Nissinen (project engineer)