Hopeahuippu

Designmuseo

Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Designmuseo

Designmuseon uuden visuaalisen ilmeen inspiraationa on suomalaisen muotoilun kultakaudelle ominainen muotokieli ja esineistö. Ilme muotoiltiin värimaailmaltaan ja elementeiltään vahvaksi ja erityisesti typografialtaan tunnistettavaksi. Logo muodostuu perusmuotoja toistavista elementeistä, joita käytetään ilmeessä monin eri tavoin niin graafisina, digitaalisina kuin kolmiulotteisina toteutuksina.

Rohkea ja muuntautumiskykyinen ilme, joka rikkoo kulttuuri-instituutioiden konventioita. Yllättää monimuotoisuudellaan, muuntautuu oivaltavasti eri näyttelyiden ilmeiksi ja toimii niin tilassa, verkossa kuin paperilla.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
BOND
Asiakas / Client
Designmuseo
Creative Director
Jesper Bange
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Christofer Goertz, Jesper Bange
Designer
Annika Peltoniemi
Valokuvat / Photographs
Konsta Leppänen
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Jukka Savolainen, Piia Lehtinen, Suvi Saloniemi, Päivi Balomenos, Merja Vilhunen
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Arttu Salovaara
Tuottaja / Producer
Marina Kelahaara
Animaattori / Animator
Christofer Goertz, Juha Javanainen
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Lasse Laine / Protosdemos