Hopeahuippu

Maitoa Suomesta

Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Maitoa Suomesta

Arla uudisti maito-, piimä ja kermapakkauksensa Suomessa alkaessaan myydä vain suomalaista maitoa. Syntyi vesivärikuvitukseen perustuva konsepti, joka kertoo maidon alkuperästä. Jokaisella tuotetyypillä on oma tunnistettava kuosinsa. Perusmaidot tunnistaa raidoitetusta kuosista, palloista vähälaktoosisen, aalloista laktoosittomat tuotteet ja kolmioista asidofilus tuotteet.

Omassa kategoriassaan jopa kansainvälisesti katsottuna erittäin virkistävä poikkeus. Viestii tehokkaasti kotimaisuutta. Eri tuotteiden välinen visuaalinen kategorisointi toimii ja rennot kuvitukset tuovat tuotteeseen sofistikoitunutta arkisuutta.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
358
Asiakas / Client
Arla Suomi
Art Director
Tuukka Tujula
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Isa Jokela-Gomes, Mark Nurmi
Kuvittaja / Illustrator
Sanna Mander, Eili-Kaija Kuusniemi, Elina Vuorinen
Designer
Mikael Kivelä, Elina Vuorinen
Copywriter
Iina Merikallio
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Kai Gyllström, Nnenna Liljeroos, Sanna Heikfolk, Tytti-Lotta Ojala
Projektijohtaja / Project Manager
Kimmo Tupala
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Peter Barmer (strategi)
Tuottaja / Producer
Elina Fredén
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Olli Laaksonen, Antero Jokinen, Antti Tähtinen