Hopeahuippu

Toyota Hybridikoeajo

Palvelumuotoilu

Toyota Hybridikoeajo

Suomalainen palveluinnovaatio mullisti Toyotalla euroopanlaajuisesti autokaupan kilpailluinta ydintä, koeajotapahtumaa. Koeajot sovitettiin uuteen internetpohjaiseen kuluttajakäyttäytymiseen; automyyjän paikkariippumaton koeajo-applikaatio julkaisi automaattisesti ja läpinäkyvästi verkkoympäristöissä jokaisen hybridiauto-koeajon reitin, kulutuksen ja asiakastyytyväisyyden. Tuloksena Toyota-hybridikoeajot kaksinkertaistuivat Suomessa. Koeajajista 70% antoi arvosanan 5/5 "Rakastuin uudelleen autoiluun”.

Työn tuloksena on syntynyt selkeä palveluinnovaatio. Digitaalisen ja fyysisen maailman sujuva silloittaminen tuottaa vahvan asiakaskokemuksen ja samalla tietoa uusien kokeilijoiden selailtavaksi. Mainio yhdistelmä palvelumuotoilua ja markkinointikampanjaa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi
Asiakas / Client
Toyota Auto Finland
Art Director
Ville Lempiäinen
Copywriter
Nazzareno 'Reno' Sifo
Web Designer
Tero Perttula, Jussi Lehtinen
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Heikki Freund, Jussi Mäkelä, Heidi Riikonen, Heli Hartikainen
Projektijohtaja / Project Manager
Patrik Liljebäck / Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi; Matti Liedes / Driveco Oy
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Kauko Kyyrö
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Miikka Hämäläinen / Driveco oy