Erikoispalkinto

Silja Line: Tramstop

Innovatiivisuus ja teknologia

Ulkomainonnan erikoispalkinto / Palkinnon jakaa Clear Channel

Silja Line: Tramstop

Vuosi 2014 oli Siljalle uudistusten vuosi. Sen kunniaksi ikoninen ja hymyilevä Harri-Hylje jalkautui kansan pariin. Luotiin muun muassa interaktiivinen ulkomainos, jossa ihmisiä etäohjattiin reaaliajassa tekemään erilaisia asioita. Luovimmat ja persoonallisimmat ”esitykset” palkittiin risteilyllä ja matkalippu tulostui suoraan ulkomainoksesta.

Epäonnistuneen logouudistuksen korjaaminen ja kääntäminen vahvuudeksi oli loistava lähtökohta kampanjalle, joka osoittaa, että toimiva markkinointi ja brändin rakennus on aina enemmän tekoja kuin sanoja. Ulkomainonta, joka on aidosti interaktiivinen ja positiivisesti yllättävä, todistaa, että aina kannattaa ottaa se ylimääräinen askel.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
hasan & partners
Asiakas / Client
Tallink Silja
Creative Director
Tobias Wacker
Art Director
Ossi Honkanen
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Anssi Arte, Ella Kivinen, Gra Monteleone
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Ella Kivinen
Copywriter
Jussi Pekkala, Ilkka Sairanen
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Hanna Länsivuori, Laura Österberg, Anna Koskinen
Projektijohtaja / Project Manager
Sari Heinilä, Milla Leisti, Teija Järvinen, Mikko Rosvall
Mediatoimisto / Media Agency
Mats Nyström, Satu Lindfors, Ida Virkki
Tuottaja / Producer
Tämer Mohsen, Emily Reed
Tuotantoyhtiö / Production House
HarDaani Consulting, Anima Boutique / Misha Lagerstedt, Kalle Kotila, Eero Pitkänen; Pefect Fools / Tony Sajdak, Björn Kummeneje, Mattias Adolfsson, Michael Lindfors, Karl Nord, Eric Karlshammar