Hopeahuippu

Pivo – Mobiililompakko suomalaisille

Tuotemuotoilu ja sen markkinointi

Pivo – Mobiililompakko suomalaisille

Loppuvuodesta 2012 OP-Pohjola otti tavoitteekseen puhtaasti suomalaisen mobiililompakon lanseeraamisen, joka mullistaisi käyttäjiensä taloudenhallinnan ja ostoksilla käynnin. Syntyi Pivo, suomalainen mobiililompakko.

Mobiililompakko toimii nopeasti, yksinkertaisesti ja intuitiivisesti. Laadukkaassa visuaalisessa käyttöliittymässä oman rahankäytön voi vihdoin hahmottaa helposti yhdellä vilkaisulla. Käyttäjää kuunnellen suunniteltu arjen työkalu on houkutteleva ja tyylikkäästi toteutettu hauskaa esittelyvideotaan myöten.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Nordkapp, N2
Asiakas / Client
OP-Pohjola
Creative Director
Kristian Luoma / OP, Sami Niemelä / Nordkapp, Jani Pösö / N2
Art Director
Brian Kaszonyi, Tuomas Tofferi / N2
Designer
Tuomas Jomppanen (palvelumuotoilu), Jussi Juntunen (käyttöliittymä), Petri Liimatta (arkkitehtuuri), Antti Laitala (sovellukset) / OP-Pohjola; Sami Niemelä, Timo Rostedt, Jukka Koops / Nordkapp; Reeta Laamo / Redandblue; Iikko Kuusela / N2; Sanna Partanen / Toinen PHD
Copywriter
Jani Pösö / N2
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Hanna Äijälä, Kristian Luoma
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Mikko Hakkarainen (digistrategi, asiakkuusjohtaja) / N2
Tuottaja / Producer
Mira Träskelin (vastaava tuottaja) / N2; Katja Svennevig-Tervo / ToinenPHD
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Niina Ollikka, Heli Jimenez, Laura Hinkkanen / OP-Pohjola