Kultahuippu

Nissan NISMO Watch

Innovatiivisuus ja teknologia

Nissan NISMO Watch

Nissanin pyytäessä markkinoimaan NISMO-urheiluautobrändiään, me TBWA\Helsingissä emme tyytyneet tavanomaiseen kampanjaan, vaan loimme tuotteen. NISMO Watch –älykello yhdistää auton, ajajan sekä tämän sosiaaliset verkostot. Konsepti testattiin Kickstarter-tyyliin kuluttajilla ja medialla maailmanlaajuisesti ja se keräämä valtava huomio vakuutti Nissanin tuotteen tuotantoon siirtämisestä.

Nismo Watch soveltaa autoteollisuuden mallia julkaista tuotekonsepti kauan ennen tuotantovaihetta. Konsepti toimii samalla sekä markkinoinnin että markkinatutkimuksen välineenä. Loistava brändiin sopiva design, joka on saanut ansaitusti maailmanlaajuista huomiota.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
TBWA\Helsinki
Asiakas / Client
Nissan Europe
Creative Director
Sami Thessman (Helsinki), Rudi Anggono (Pariisi)
Senior Designer
Daniel Julier (Helsinki)
Projektijohtaja / Project Manager
Nana Paija (Helsinki); Celina Eude, Eva Gotteland (Pariisi)
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Sami Viitamäki (Helsinki)
Leikkaaja / Editor
Altti Sjögren (Helsinki)
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Juhana Hokkanen (Helsinki)