Kultahuippu

Pivo – Mobiililompakko suomalaisille

Digitaalinen muotoilu

Pivo – Mobiililompakko suomalaisille

Loppuvuodesta 2012 OP-Pohjola otti tavoitteekseen puhtaasti suomalaisen mobiililompakon lanseeraamisen, joka mullistaisi käyttäjiensä taloudenhallinnan ja ostoksilla käynnin. Syntyi Pivo, suomalainen mobiililompakko.

Kategorian ehdottomasti innovatiivisin työ, joka osoittaa että muotoilun ja teknisen toteutuksen tulee kulkea käsi kädessä. Kaunis silmälle ja ilo käyttää, viimeistelty kokonaisuutena. Pivon moderni visuaalinen ilme ja käyttöliittymä välttää nykymobiilisuunnittelun trendien kompastuskivet.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Nordkapp, N2
Asiakas / Client
OP-Pohjola
Creative Director
Kristian Luoma / OP, Sami Niemelä / Nordkapp, Jani Pösö / N2
Art Director
Brian Kaszonyi, Tuomas Tofferi / N2
Designer
Tuomas Jomppanen (palvelumuotoilu), Jussi Juntunen (käyttöliittymä), Petri Liimatta (arkkitehtuuri), Antti Laitala (sovellukset) / OP-Pohjola; Sami Niemelä, Timo Rostedt, Jukka Koops / Nordkapp; Reeta Laamo / Redandblue; Iikko Kuusela / N2; Sanna Partanen / Toinen PHD
Copywriter
Jani Pösö / N2
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Hanna Äijälä, Kristian Luoma
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Mikko Hakkarainen (digistrategi, asiakkuusjohtaja) / N2
Tuottaja / Producer
Mira Träskelin (vastaava tuottaja) / N2, Katja Svennevig-Tervo / Toinen PHD
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Niina Ollikka, Heli Jimenez, Laura Hinkkanen / OP-Pohjola