Hopeahuippu

Fazer Café

Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Fazer Café

Fazer Cafét palaavat Fazerin juurille yllättävien makujen ja ideoiden pariin. Ensimmäisen Fazerin kahvilan, Kluuvikadun, historiallinen art deco -henki yhdistyy korkealuokkaiseen käsityöläisyyteen, nykypäivän rentoon kahvilakulttuuriin ja puhtaaseen muotokieleen. Nämä teemat toistuvat Fazer Caféissa tarinasta tarjoomaan ja sisustuksen yksityiskohdista Fazerille räätälöityyn typografiaan.

Onnistuu olemaan tyylikkäästi sekä nykypäivää että klassinen. Elementtien yhteys perinteikkääseen brändiin on oivaltavaa. Oman fontin luominen on perusteltua ja tehot siitä saadaan irti. Värien käyttö ja valkoisuus raikastavat kokonaisuutta. Art deco -henkinen patterni toimii komeasti.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Kokoro & Moi
Asiakas / Client
Fazer Ravintolat Oy
Creative Director
Teemu Suviala
Art Director
Timo Ilola
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Chris Bell, Antti Hinkula, Timo Ilola
Kirjainmuotoilija / Type Designer
Niklas Ekholm, Jungmyung Lee
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Aino Brandt, Helka Parkkinen / Koko3; Teemu Suviala, Timo Ilola / Kokoro & Moi
Senior Designer
Aino Brandt, Helka Parkkinen / Koko3
Designer
Mari Relander / Koko3
Copywriter
Jonathan Mander
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Heli Holttinen, Maarit Piela-Liesalho
Projektijohtaja / Project Manager
Minna Malinen
Tuottaja / Producer
Anneli Peltokangas, Marianna Tötterman
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Hiski Lapinleimu, Sauli Korvenoja, Veera Herranen, Samu-Jussi Koski