Sarjakohtaiset ohjeet

Kokonaisuudet

  1. Integroitu markkinointiviestintä
  2. Muotoilun tuotteistus
  3. Palvelumuotoilu
  4. Visuaalinen identiteetti

Yksittäiset työt

  1. Digitaalinen markkinointiviestintä
  2. Digitaalinen muotoilu
  3. Graafinen muotoilu
  4. Innovatiivinen media tai ympäristö
  5. Julistesuunnittelu
  6. Julkaisugrafiikka
  7. Kuvitus
  8. Liikkuva kuva
  9. Mainostekstit
  10. Printtimainonta
  11. Äänimainonta
  1. Nuoret luovat

Kokonaisuudet

1. Integroitu markkinointiviestintä

Sarjaan voi lähettää kampanjakokonaisuuksia, joissa on käytetty vähintään kolmea eri mediaa.

Voit esitellä työn videolla (max. 3 min, MPEG-4), esittelysivulla ja/tai yhdellä kapalla (max 70x100).

2. Muotoilun tuotteistus

Sarjaan voi lähettää tuotteistettuja kokonaisuuksia: tuotteen (esim. kaluste, tekstiili, astia, käyttötavara jne.) ja sen markkinointi- ja viestintämateriaalia.

Lähetä kilpailuun tuote ja esimerkki/esimerkkejä markkinointi- tai viestintämateriaalista (esite, mainos jne.) kapalevylle (max 70x100) pohjustettuna. Voit liittää www-sivun linkin, tiedoston tai videon (max. 3 min, MPEG-4) osallistumislomakkeeseen.

3. Palvelumuotoilu

Sarjaan voi lähettää palvelukokonaisuuden tai siihen liittyvän yksittäisen kosketuspisteen. Kokonaisuus voi olla uusi palvelu tai olemassa olevaan palveluun tehty parannus.

Voit esitellä työn videolla (max. 3 min, MPEG-4), esittelysivulla ja/tai yhdellä kapalla (max 70x100).

4. Visuaalinen identiteetti

Sarjassa arvioidaan graafisen muotoilun kokonaisuuksia.

Pohjusta työ kapalevyille (max 70x100, max 10 kpl) ja/tai liitä linkki tai tiedosto osallistumislomakkeeseen.

Yksittäiset työt

5. Digitaalinen markkinointiviestintä

Sarjaan voi lähettää digitaalisuus edellä suunniteltua markkinointiviestintää, esimerkiksi kampanjasivustoja tai sosiaalisen median sovelluksia.

Lisää ilmoittautumislomakkeeseen linkki sivustolle, video (max. 3 min, MPEG-4) ja/tai esittelysivu.

Kuvaus työstä tehdään tänä vuonna samalla rakenteella Vuoden Huipuissa ja Grand Onessa. Toivomme tämän helpottavan molempiin kilpailuihin osallistuvia. Kysymykset löytyvät ilmoittautumislomakkeesta.

6. Digitaalinen muotoilu

Sarjaan voi lähettää töitä, joiden keskiössä on digitaalisen ympäristön hyödyntäminen, esimerkiksi www-sivustoja, pelejä, peligrafiikoita tai digitaalisia julkaisuja.

Liitä mukaan linkki sivustolle, tiedosto ja/tai esittelysivu.

Kuvaus työstä tehdään tänä vuonna samalla rakenteella Vuoden Huipuissa ja Grand Onessa. Toivomme tämän helpottavan molempiin kilpailuihin osallistuvia. Kysymykset löytyvät ilmoittautumislomakkeesta.

7. Graafinen muotoilu

Sarjaan voi lähettää yksittäisiä graafisen muotoilun töitä kuten logoja, kutsuja, postimerkkejä, kirjaintyyppejä, pakkauksia, levynkansia, peligrafiikoita ja informaatiografiikkaa.

Pohjusta irtonainen työ kapalevylle, pakkaukset ym. lähetetään sellaisenaan. Sähköiset työt linkkinä tai tiedostona osallistumislomakkeeseen.

8. Innovatiivinen media tai ympäristö

Sarjaan voi lähettää töitä, joissa on käytetty ympäristöä, mediaa tai teknologiaa poikkeuksellisella, uudella ja luovalla tavalla.

Työn voi lähettää kilpailuun sen luonteen mukaan joko yhdellä kapalla (max 70x100), esittelysivulla ja/tai videolla (max. 3 min, MPEG-4) esiteltynä.

9. Julistesuunnittelu

Sarjaan voi lähettää julisteita tai ulkomainontaa. 

Pohjusta työ kapalevylle (max 70x100).

10. Julkaisugrafiikka

Sarjaan voi lähettää julkaisuja, kuten kirjoja, lehtiä ja vuosikertomuksia.

Lähetä koko julkaisu. Jos kilpailuun osallistutaan vain osalla julkaisua (esim. artikkeli tai kansi), merkitse tällöin työhön ja ilmoittautumislomakkeeseen asiasta.

11. Kuvitus

Sarjaan voi lähettää kuvituskuvaa: esimerkiksi kirjan kuvitusta, mainoskuvaa, sarjakuvaa ja verkkokuvitusta. 

Kirja- ja lehtikuvituksista lähetä koko julkaisu ja merkitse tarvittaessa osallistuvat sivut. Pohjusta irralliset kuvitukset kapalevylle (max 70x100), sähköiset kuvitukset linkkinä tai tiedostona osallistumislomakkeeseen. Lähetä työ julkaisuyhteydessään.

12. Liikkuva kuva

Sarjaan voi lähettää  liikkuvaa kuvaa televisio- ja elokuvamainonnasta trailereihin ja verkkomainosvideoihin.

Videon tekniset ohjeet:  MPEG-4-tiedosto / 576p tai HD-koot: 720p tai 1080p (ei HDV) / 25fps 

13. Mainostekstit

Sarjaan voi lähettää kirjallisia markkinointiviestinnän tekstejä.

Lataa ilmoittautumisen yhteydessä sähköinen aineisto julkaisuyhteydessään (pdf- tai jpeg-tiedosto max 30 MB).

14. Printtimainonta

Sarjaan voi lähettää printtimediaan suunniteltua markkinointiviestintää.

Lähetä mainos julkaisuyhteydessään kapalevylle (max 70x100) pohjustettuna.

15. Äänimainonta

Sarjaan voi lähettää mitä tahansa luovaa äänisuunnittelua, esim. radiomainoksia (sarja max. 10 osaa), jinglejä ja muuta markkinointiviestintään liittyvää äänisuunnittelua.

Lataa Mp3-tiedosto tai liitä latauslinkki ilmoittautumislomakkeeseen.

16. Nuoret luovat

Sarjaan voivat osallistua 28-vuotiaat tai nuoremmat (työn tekohetkellä). Jos tekijä on tiimi, päätekijän tulee täyttää ikävaatimus. Työt voivat olla miltä vain markkinointiviestinnän ja muotoilun alueelta (ks. muut sarjat). Työt voivat olla myös julkaisemattomia oppilas- tai opinnäytetöitä. Sarja on maksuton. Katso ohjeet parhaiten työtäsi vastaavasta sarjasta.