Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut [email protected].

Akateeminen

2021 - Vuosikirjatyö
Identiteetti

Vuonna 1893 perustettu Akateeminen Kirjakauppa on yli vuosisadan ajan toiminut suomalaisen koulutukseen, kirjallisuuden ja kulttuurin keskipisteessä. Brändiuudistuksen tarkoituksena oli uudistaa ikoninen ilme vanhaa kunnioittaen ja tuoda kirjakauppa merkitykselliseksi uuden sukupolven lukijoille. Design-prosessin aikana tutkimme kansallisarkistoja ja Akateemisen historiaa päästäksemme käsiksi sen ajattomaan ytimeen. Päivitetty identiteetti antaa Akateemisen historialle uuden relevanssin: logo lainaa 1950-luvun kyltityksistä ja ikonografia on saanut inspiraationsa 1920-luvun myymäläkalusteiden kaiverruksista. Perinteet ja tulevaisuus yhdistyvät skaalautuvassa brändijärjestelmässä, jota voidaan hyödyntää Akateemisen kaikissa fyysisissä ja digitaalisissa kosketuspisteissä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Akateeminen Kirjakauppa

Mainostoimisto
Kallan & Co

Lead Designer
Luka Appelberg

Design Director
Hannu Koho

Strategi / Strategist
Taru Mikkola

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Marjo Tuomikoski

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Magnus Brundin