Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut [email protected].

Kalevala

2020 - Vuosikirjatyö
Kuva

Kalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Haasteena oli luoda nykyaikainen brändi-identiteetti, joka kunnioittaa yrityksen historiaa ja perimää ja kuljettaa yrityksen uudelle aikakaudelle. Osana uutta ilmettä tarvittiin Kalevalalle istuva kuvatyyli, joka huokuu kansalliseepoksen myyttisyyttä ja toimii saumattomasti eri kosketuspinnoissa. Luodaksemme kuviin mystistä tunnelmaa, käytimme hyväksi fotogrammi-tekniikkaa. Valokuva luodaan valoherkälle pinnalle varjokuvana hyödyntäen valoa, jolloin osa kuvista on kuvattu täysin ilman kameraa. Emme tyytyneet kuvaamaan luontoa vain sellaisenaan, vaan Kalevalan brändikuviin haettiin myyttistä, mystistä, jopa dramaattista tunnelmaa. Kuvissa on ikiaikainen, joka sykkii luonnon ikuista voimaa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Kalevala Koru

Mainostoimisto
BOND

Lead Designer
Jesper Bange

Valokuvat / Photographs
Marko Rantanen

Animaattori / Animator
Anders Helle, Simo Heikkinen, Teo Georgiev

Designer
Teo Georgiev, Kevin Hytönen

Tuottaja / Producer
Piia Suhonen, Juulia Järvi

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Maria Uunila, Kirsi Paakkari, Eija Hyvärinen, Mari Kotka, Lina Leiden, Mia Haajasalmi-Blomqvist

Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Martin Mohr, Nils Kajander

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Joel Virtanen, Sofia Heikkilä, Areta Santos, Arttu Kokkonen, Naomi Matthes