Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut [email protected].

Kalevala

2020 - Vuosikirjatyö
Identiteetti

Kalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Haasteena oli luoda nykyaikainen brändi-identiteetti, joka kunnioittaa yrityksen historiaa ja perimää ja kuljettaa yrityksen uudelle aikakaudelle. Uusi brändi leikittelee kontrastilla modernin, yksinkertaistetun ilmeen sekä kansalliseepoksen rikkaan, mystisen maailman välillä. Nimen innoittamana, verbaalisen konseptin ja markkinointikonseptin teemaksi nostettiin VALA, jonka alla kommunikoidaan Kalevalan arvoista ja heille tärkeistä teemoista. VALA sai inspiraationsa yksinkertaisesta ajatuksesta, että eivät vain korut ole ikuisia vaan ikuisia ovat myös siteet, joita ne luovat ihmisten välille. Kalevalan visuaalinen ilme on rakennettu tunnistettavan ja itsevarman logon ympärille. Kunnioittaen menneisyyttä, valmiina tulevaisuuteen.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Kalevala Koru

Mainostoimisto
BOND

Lead Designer
Jesper Bange

Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Martin Mohr, Nils Kajander

Art Director
Jesper Bange

Designer
Teo Georgiev, Kevin Hytönen

Kirjainmuotoilija / Type Designer
Teo Tuominen

Animaattori / Animator
Teo Georgiev, Anders Helle, Simo Heikkinen, Juhku Laurila

Copywriter
Nils Kajander

Valokuvat / Photographs
Marko Rantanen

Stylisti / Stylist
Milla Muurimäki, Saija Lehtola

Hair & make up
Miika Kemppainen, Sanni Syd. Meri Milash, Heidi Viikari

Musiikki / Music
Kasperi Salovaara

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Maria Uunila, Kirsi Paakkari, Eija Hyvärinen, Mari Kotka, Lina Leiden, Mia Haajasalmi-Blomqvist

Copywriter
Nils Kajander

Tuottaja / Producer
Piia Suhonen, Juulia Järvi

Tilasuunnittelu / Spatial design
Aleksi Hautamäki, Elina Vuorinen

Repro / Reproduction
Sarrah Wilkman / GradeOne