Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut [email protected].

IKEA Unemme.

2020 - Vuosikirjatyö
Kampanjat

Uni on tärkeä osa ihmisen terveyttä ja hyvinvointia. Ikea halusi Unemme -kampanjan avulla herättää keskustelua unen tärkeydestä ja auttaa ihmisiä nukkumaan paremmin. Yksi kampanjan tavoitteista oli luoda ihmisiä yhdistävä kokemus aikana, jolloin ihmiset eivät voi fyysisesti kohdata toisiaan. Syntyi ajatus uniikista teoksesta, jossa suomalaisten unesta luotiin reaaliaikaista taidetta. Jokainen kampanjaan osallistuja pystyi vaikuttamaan teoksen visuaaliseen- ja äänimaailmaan muodostaen yhteisen rauhoittavan uniteoksen. Teos on ainutlaatuinen, sillä siinä yhdistyy uusin teknologia, data, reaaliaikainen visualisointi ja taide. Reaaliaikaisesti generoitu visualisointi muuttui päivänajan rytmin mukaan ja sen muodot, liikkeet, värit ja käyttäytyminen muokkautui osallistujien unidatan perusteella.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
IKEA

Mainostoimisto
20/20 Helsinki

Creative Director
Jyri Rapo

Account Director
Mia Oksala

Art Director
Jenny Rinta-Kanto

Art Director
Marina Veziko

Copywriter
Liisa Paasio

Musiikki / Music
Ville Hyvönen

Tuotantoyhtiö / Production House
Zoan

Digitaalinen toteutus / Digital Production
Evermade

Mediatoimisto / Media Agency
Toinen PHD

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ryhmä Creative

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Anu Koskinen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Johanna Vihonen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Johanna Tirkkonen