Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut [email protected].

Hyvä tuli

2020 - Vuosikirjatyö
Teksti

Burger King on pikaruokaketjuista ainoa, joka grillaa pihvinsä liekkigrillissä. Tätä kilpailuetua viestiäkseen Burger King tarvitsi sloganin, jonka avulla voitaisiin samalla kommunikoida myös tuotteiden makua ja laatua. Usean asian kommunikoiminen muutamalla sanalla on ainainen haaste, mutta onneksemme suomen kielessä sanalla ‘tuli’ on monia merkityksiä. Tulenkäyttöön keskittyvissä, brändillisissä toteutuksissa” Hyvä tuli” on oodi itse tulelle. Tuotemainonnassa lausahdus kääntyy kehumaan tuotetta: kun Burger King tekee hampurilaisen, hyvä tulee.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Burger King

Mainostoimisto
TBWA\Helsinki

Creative
Aleksi Erma

Art Director
Matti Virtanen

Account Director
Ella Komulainen

Executive Creative Director
Mikko Pietilä

Strategi / Strategist
Joonas Hokka

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Kaisa Kasila, Kirsi Kuoppa, Siru Kalpio