Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut grafia@grafia.fi.

Grillfulness

2020 - Vuosikirjatyö
Ääni

Suomalaiset ovat grillikansaa, ja poikkeuksellisen kevättalven ja kevään jälkeen grillauksen ystäviä haluttiin lähestyä kampanjalla, joka piristää ja kannustaa nauttimaan grillaamisesta kaikilla aisteilla ja paremmalla mielellä. Tutulle nautinnolle annettiin pilke silmäkulmassa uusi, grillaamista ylistävä nimi: Grillfulness, joka teki grillaamisesta kauniimpaa ja sai sen kuulostamaan paremmalta kuin koskaan ennen. Kesän kynnyksellä grillikansaa ilahdutettiin humoristisella mainonnalla, jossa korostuivat mindfulness-tyyliset visuaaliset elementit ja jonka äänimaailma oli uskollinen Grillfulness-filosofialle: tunnelma oli korostuneen rauhallinen ja melkeinpä meditatiivinen. Kampanja onnistui tulosten valossa erinomaisesti: Atria oli kesän 2020 markkinajohtaja 28 %:n markkinaosuudella.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Atria Suomi Oy

Mainostoimisto
TBWA\Helsinki

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Sanna Päällysaho, Nanna Järvinen, Elina Vuolle, Tuija Hölttä, Anna-Maija Sorri, Sofia Lind

Creative Director
Mikko Kaivo-oja

Copywriter
Jarkko Kutilainen, Sini Teppola

Art Director
Joona Mantere

Account Director
Minna Berg

Projektijohtaja / Project Manager
Pia Mäkinen

Designer
Sirpa Lamberg, Lara Ala-Olla

Planner
Mikko Santonen

Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Nelli Pätäri, Anna Nukarinen

Executive Creative Director
Jyrki Poutanen, Mikko Pietilä

Tuotantoyhtiö / Production House
Ville Vento (Soundart)

Mediatoimisto / Media Agency
Piritta Äikäs-Kovasiipi (Dentsu), Riku Puhakka (Dentsu), Heli Toivanen (Dentsu), Emmi Haapalahti (Dentsu)

Esiintyjät / Performers
Janne Reinikainen