Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut grafia@grafia.fi.

Kataja Basket / visuaalinen identiteetti

2019 - Vuosikirjatyö
Identiteetti

Joensuulaisen Kataja Basketin visuaalinen identiteetti uudistettiin 70-vuotisjuhlakaudeksi ilmentämään vahvemmin brändin syvintä ydintä ja joukkueen, seuran sekä koko yhteisön tahtotilaa. Kataja Basketin pyrkimys on lisätä Joensuun kansainvälisyyttä yhteisillä teoilla. Se avaa globaalin lajin avulla ovia suureen maailmaan paitsi pelaajilleen myös joensuulaisille. Urheilu yhdistää ihmisiä ikään, sukupuoleen, uskontoon tai kansalaisuuteen katsomatta. Visuaalisen identiteetin yhtenäistää Move-muotokieli, joka näkyy logojen, kuosien ja kuvakehysten lisäksi persoonallisessa Kataja Move -otsikkokirjaintyypissä. Ilmeen keskiössä on community-tunnus, jonka kautta nostetaan kaikkia niitä tahoja, joiden ansiosta Kataja tuo viihdyttävän pelin lisäksi Joensuuhun avoimuutta ja kansainvälisyyttä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Kataja Basket

Mainostoimisto
Mainostoimisto Fabrik

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Johannes Lasaroff / Kataja Basket

Strategiajohtaja / Strategy Manager
Perttu Kouvalainen

Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Timo Kupiainen

Art Director
Markus Haataja

Valokuvat / Photographs
Samuli Kuittinen, Rasmus Härkönen

Leikkaaja / Editor
Taru Väyrynen

Kirjainmuotoilija / Type Designer
Markus Haataja

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ville Timonen