Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut grafia@grafia.fi.

Ruma totuus

2018 - Vuosikirjatyö
Tuotteet

Median tehtävä on kertoa totuus, olkoon se kuinka ruma tahansa. 2018 oli kiireinen uutisvuosi, joskin kovin ruma aiheiltaan. Huonojen uutisten virta oli niin suurta, etteivät tärkeätkään aiheet enää tuntuneet miltään. Asiat näyttävät erilaiselta uudessa kontekstissa. Rumien jouluvillapaitojen trendi tarjosi meille alustan nostaa vuoden tärkeimmät aiheet pinnalle mielenkiintoisella tavalla. Näin vakavat aiheet saivat huomiota herättävän ja ymmärrettävän muodon: ruma villapaita, joka onkin ruma aiheeltaan. Teetimme erän villapaitoja, jotka käsittelivät vuoden rumimpia aiheita, ja annoimme ne näitä ongelmia ratkoville. Paitojen ympärille rakennettiin myös monimediallinen kampanjakokonaisuus ja pieni erä tuotiin myös kuluttajamyyntiin. Totuus voi olla ruma, mutta se on aina muodissa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Helsingin Sanomat

Mainostoimisto
TBWA\Helsinki

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Veera Siivonen, Niina Käkelä, Anu Ubaud (Helsingin Sanomat)

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Kristian Autio (Helsingin Sanomat)

Executive Creative Director
Jyrki Poutanen

Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Aki Toivonen

Account Director
Noora Murremäki

Art Director
Matti Virtanen

Copywriter
Tuomas Perälä, Lauri Gran

Senior Creative
Sami Kelahaara

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Ville Rutanen

Projektijohtaja / Project Manager
Rosa Kojonkoski

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Jesse Korhonen, Melissa Kuitunen

Tuottaja / Producer
Tuukka Tikkanen, Donna Maimon

Leikkaaja / Editor
Lisa Myllymäki

Valokuvat / Photographs
Fanny Haga

Developer
Aleksi Pitkänen

Tuotantoyhtiö / Production House
Sam Vikström (Gravity Nordic)

Tuotantoyhtiö / Production House
Markku Tuoriniemi (Tuoriniemi Dream)