Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut grafia@grafia.fi.

Ei tippa, vaan tapa

2018 - Vuosikirjatyö
Muotoilu

Alkolla on erikoinen kaksoistehtävä: sen tulee sekä myydä alkoholia että ehkäistä alkoholinkäytön haittoja. Syksyllä 2018 Alko kaipasi vastuullisuusviestinsä tueksi visuaalista identiteettiä, joka muistuttaisi kohtuudesta alkoholinkäytössä, mutta ei kalskahtaisi alkoholikaupan sanomana kaksinaismoralismilta. “Ei tippa, vaan tapa.” -konseptin identiteetti esittää “alkoholinkäytön varjopuolet” lasien ja muiden kappaleiden varjoilla, jotka kasvaa pulloiksi. Jotta identiteetti istuu Irwin Goodmanin suuntaan kumartavan tekstin kanssa, toteutettiin se Saul Bass -henkisellä graafisella tyylillä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Tilaaja
Alko Oy

Mainostoimisto
TBWA\Helsinki

Account Director
Juha-Matti Raunio

Account Manager
Ella Komulainen

Creative Director
Ville Ohtonen

Art Director
Calle Mosander, Lasse Kangasmaa

Designer
Atso Wilen

Copywriter
Otto Kilpiö, Sini Teppola

Projektijohtaja / Project Manager
Rosa Kojonkoski

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Lara Ala-Olla

Leikkaaja / Editor
Eesu Lehtola (Visual Kult)

Leikkaaja / Editor
Lisa Myllymäki, Mikko Kuoppasalmi

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Sari Karjalainen, Marja Aho, Maritta Iso-Aho, Päivi Sippo, Saara Kaihlanen, Iiris Mikkonen, Jenni Törmä, Samu Ristoja, Virpi Valtonen, Leena Laitinen