Hae arkistosta

Valitse
Valitse
Valitse

Käyttöoikeus kuviin on Grafia ry:llä. Tiedustelut grafia@grafia.fi.

Oscar Böckerman

2017 - Vuoden Junior

OSCU C:LLÄ

Syksyllä 2016 tämän vuoden junior oli innoissaan. Hän oli työparinsa Harry Ahokkaan kanssa mallintanut objektin ja träkännyt sen pöydän kulmalle. Seuraavan päivän aikana lähes koko toimisto kävi ihastelemassa ihmettä, 3D-mallinnettua virtuaalista kakkapökälettä, joka nyt tökötti toimistomme motion-huoneen työpöydällä. Kun pojat seuraavaksi päättivät mallintaa toimistomme ensimmäinen virtuaalisen showroomin VR-laseille, se oli yhtä huikea elämys: nurkassa seisoi marmorijalustalla Oscar Böckermanin 3D-mallinnettu pää, jonka pystyi virtuaalihanskoilla nappaamaan käsiinsä ja paiskomaan ympäri huonetta. Virtuaalihuoneen ikkunasta näkyi jatkuva tulipalo. Kysyttäessä mikä se on, vastaus tuli napakasti: ”hasan & partners”.

Tällä samalla röyhkeän innostuneella asenteella Oscar - tai siis Oscu C:llä – hyökkää kaikkien projektien kimppuun. Aletaan vaan tekemään. Mikään ei ole mahdotonta, kaikki on helposti saavutettavissa. 2D- ja 3D-animaatiosoftan voi helposti opiskella. Entä se hieno animaatioreferenssi, jonka löysimme viime viikolla netistä? ”Katsokaa, tein samanlaisen... tai vähän paremman”.

Ja kun Oscun päivätyöt on tehty niin hän aloittaa uuden oppimisen, testauksen, virheiden tekemisen ja leikin. Samalla keinoilla syntyivät Oscun omat animaatiot Instagramiin. Animaatiot, jotka lopulta päätyivät yhdysvaltalaisen muotijulkkiksen Kylie Jennerin silmien eteen, ja johtivat siihen, että toimistomme (= Oscu & Harry) teki seuraavaksi projektia länsirannikolle.

Oscu on käsittämättömän lahjakas, mutta todella hyvän hänestä tekee se, että hän osaa ja ymmärtää tehdä asioita tiimissä. Hän kysyy, pohtii ja pyytää apua. Oscu on antanut useille asiakkaillemme, siis markkinointi- ja toimitusjohtajille, luentoja kuinka Google Material Design -systeemissämme ohjeistetaan liikeradat. Osa on ymmärtänyt, osa ei. Sillä kun vanha koulukunta väittelee Facebookissa siitä, pitääkö kaikkien tuntea mainonnan tai designin historiaa pystyäkseen suunnittelemaan hyviä brändejä tai mainoksia, uusi koulukunta rakentaa ja aktiivisesti määrittää tulevaisuuden suunnittelua.

Oscarin valinta Vuoden Junioriksi tuli meille molemmille täysin puun takaa, mutta niinhän tuoreimmat ja parhaimmat asiat tapaavat tulla.

Oscu & sukupolvesi, nostamme hattua!

Verneri Leimu ja Antero Jokinen
kaksi 358:n perustajaa