Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries [email protected].

Redirection – kampanja, johon kenenkään ei toivottu törmäävän

2021 - Kultahuippu
Jokeri: Edistys

Suojellaan Lapsia ry halusi tavoittaa lasten seksuaalista hyväksikäyttöä todistavan kuva- ja videomateriaalin (CSAM) käyttäjiä ja saada heidät vastaamaan aihetta koskevaan kyselyyn. Kampanja oli pakko viedä Internetin pimeälle puolelle, Dark Webiin. Dark Webissä on aivan omat hakukoneensa, joihin ei ole mahdollista ostaa mainontaa. Ongelma kierrettiin tekemällä yhteistyötä hakukoneiden kanssa. Kun käyttäjä yrittää etsiä sisältöä, hänet ohjataan hakutulosten sijaan sivulle, jossa kannustetaan osallistumaan kyselyihin. Hakukonetulosten manipulointi toimi tehokkaasti. Kyselyihin on vastannut jo yli 14 000 käyttäjää. Suojellaan Lapsia ry julkaisi kyselyiden tuloksista tutkimusraportin. Vaiettu aihe nousi hetkessä yhdeksi valtakunnan puhutuimmista uutisista, jonka näkemiseltä ei voinut välttyä.

Contributors

Client
Suojellaan Lapsia ry

Agency
Havas

Creative Director
Niklas Malmlund

Senior Creative
Mika Niemi

Mediatoimisto / Media Agency
Hannele Valtiala

Account Director
Niko Suomalainen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Nina Vaaranen-Valkonen