Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries [email protected].

Riku Rantala ja 100 kysymystä ilmastosta - sosiaalisen median kampanja, joka toteutettiin prime time televisiossa

2020 - Vuosikirjatyö
Kampanjat

Keskustelu ilmastonmuutoksesta ajautuu helposti poteroihin, varsinkin sosiaalisessa mediassa. Fortum ja Riku Rantala halusivat saada aikaan jotain muuta – laajaa, rakentavaa ja faktapohjaista keskustelua ilmastonmuutoksesta. Jotta tavoitteeseen päästäisiin, keskustelu päätettiin siirtää pois sosiaalisesta mediasta. Jonnekin missä olisi tilaa erilaisille mielipiteille, hyvälle ja rakentavalle keskustelulle – ja missä tärkeä aihe tavoittaisi koko kansan. Syntyi Fortumin rahoittama ja yhdessä ideoitu kuusiosainen TV-ohjelmasarja Riku Rantala & 100 kysymystä ilmastosta, jossa Rantalalla oli vapaat kädet tehdä journalismia. Jaksoissa Rantala keskusteli eri alojen asiantuntijoiden kanssa ilmastonmuutoksen kannalta kriittisimmistä aiheista yleisön lähettämien kysymysten pohjalta.

Contributors

Client
Fortum

Agency
Wörks

Senior Creative
Paavo Järvilehto, Timo Silvennoinen

Projektijohtaja / Project Manager
Noora Raitisto

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Tuuli Haapanen

Animaattori / Animator
Patrik Lilja

Tuotantoyhtiö / Production House
Gimmeyawallet Productions Oy LTD

Mediatoimisto / Media Agency
Toinen PHD, Sanoma

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Laura Santala, Jussi Mälkiä, Jaakko Ylisipola (Fortum)