Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries [email protected].

Etusivu turvavälillä

2020 - Vuosikirjatyö
Ilmoitukset

Keväällä 2020 opettelimme noudattamaan turvavälejä esimerkiksi ruokaostoksilla ja HOK-Elannon kaupoissakin asiasta viestittiin aktiivisesti lattiatarroin ja muilla keinoin alusta alkaen. Kun kansallisia rajoitustoimenpiteitä alettiin hiljalleen purkamaan, haluttiin kansalaiset saada oivaltamaan, että turvavälit tulisi yhä muistaa - ei vain kehotuksin kaupassa, vaan jo ennen ostoksille lähtemistä. Koska ihminen oppii tunnetusti parhaiten itse kokeilemalla, julkaisi HOK-Elanto Helsingin Sanomien etusivulla optiseen illuusion perustuva ilmoituksen, jonka tavalliselta lukuetäisyydeltä epäselvä viesti muuttui luettavaksi vasta kahden metrin turvaetäisyyden päästä katsottuna. Viesti, joka lukijalle kirkastuessaan kertoi että turvavälillä on yhä väliä.

Contributors

Client
HOK-Elanto

Agency
TBWA\ Helsinki

Creative Director
Joni Furstenborg

Art Director
Ville Rutanen

Copywriter
Roni Regnér

Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Juhana Hokkanen

Account Director
Taneli Mattelmäki

Account Manager
Anette Michelsson

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Tuomas Ahola (HOK-Elanto)

Executive Creative Director
Jyrki Poutanen, Mikko Pietilä

Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Saana Sundberg

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Erno Reinikainen, Tuomas Perälä, Ellen Lindbom

Mediatoimisto / Media Agency
Juha Halmesvaara, Anssi Soini (Carat)