Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries [email protected].

Kotimaista pakkausuudistus

2020 - Kultahuippu
Pakkaukset

Kotimaista on löytänyt tiensä suomalaisten sydämiin tarjoamalla maukasta kotiruokaa edulliseen hintaan. Tämä tapahtui, kun pakkauskonsepti koki suuren muutoksen. Aiemmin Kotimaista oli saanut huonoja arvioita laadun ja herkullisuuden suhteen, sekä tuotteiden käyttöaste ja tietoisuus olivat huomattavasti alhaisemmat kuin kilpailijoiden. Ymmärsimme, että tehokkain tapa erottua kilpailijoista on erota pakkaussuunnittelussa. Uudistuksen jälkeen tehtyjen mittausten tulokset nousivat yli odotusten; 106. arvokkaimmasta brändistä vuonna 2019 sijalle 26 vuonna 2020. Bränditietoisuus kasvoi 69 prosentista 94 prosenttiin ja käyttöaste 54 prosentista 86 prosenttiin. Kotimaista sijoittui hintojen, tuotetietojen ja kotimaisuuden perusteella 1. sijalle sekä maun ja laadun perusteella 2. sijalle.

Contributors

Client
S-Ryhmä

Agency
BOND

Lead Designer
Marko Salonen

Designer
Kevin Hytönen

Tuottaja / Producer
Mirva Kaitila

Designer
Aatos Mononen

Designer
Tea Tavio (S-Ryhmä)

Tuottaja / Producer
Tiina Enqvist (S-Ryhmä)

Strategiajohtaja / Strategy Manager
Lauri Toivonen (S-Ryhmä)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ida Virkki, Tea Järvinen, Perttu Pöyhönen, Ilkka Alarotu, Antti Oksa, Katja Tapio, Krista Pihlhjerta, Janne Lehtinen (S-Ryhmä)

Mediatoimisto / Media Agency
Juha Halmesvaara (Carat Finland)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Joni Furstenborg, Martta Kallio, Sami Kelahaara, Hanna Karlsson, Nina Immonen, Taneli Mattelmäki (TBWA/Helsinki)