Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries grafia@grafia.fi.

Telia Morse - äänimaailma nimestä

2019 - Vuosikirjatyö
Ääni

Alunperin Ruotsin kuninkaalliseksi liikelennätinlaitoksesi perustetulle Telialle luotiin morsekoodiin pohjautuva äänimaailma. Sanasta ”T E L I A” käännetty morsekoodi _ . ._.. .. ._ muodostaa motiivin, eli toistuvan rytmin melodioiden taustalle. Eri instrumentaatioita, tahtilajeja, tempoja ja sointeja käyttämällä morseen pohjautuvat melodiat sopivat erilaisten tunteiden välittämiseen eri kanavissa ja käyttötarkoituksissa. Viime vuoden aikana morsekoodia hyödyntämällä tehtiin viisi sävellystä, joita käytettiin eri mainoskampanjoiden yhteydessä. Mainonnan musiikin lisäksi morsekoodin pohjalta sävellettyjä teoksia tullaan hyödyntämään myös asiakaspalvelun odotusmusiikkina, podcasteissa, myymälöissä sekä applikaatioissa.

Contributors

Client
Telia Finland Oy

Agency
TBWA\Helsinki

Strategi / Strategist
Joonas Hokka

Executive Creative Director
Mikko Pietilä

Creative
Aleksi Erma

Senior Creative
Jere Saulivaara

Account Director
Anna Masalin

Projektijohtaja / Project Manager
Sonja Pihkala

Creative Director
Markus Nieminen

Ohjaaja / Director
Iiro Hokkanen

Musiikki / Music
Matti Ahopelto

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Antti Häkkinen, Kaisa Pajari, Tuomas Lonka, Erna Rusi

Creative Director
Lorem