Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries grafia@grafia.fi.

Read Hour

2019 - Hopeahuippu
Teksti

Tuhansien suomalaisnuorten lukutaito on jo nyt peruskoulun päättyessä niin heikko, että se nostaa tien pystyyn jatko-opintoihin ja työelämään. Suomalaisten nuorten lukutaito on romahtanut samalla kun lukemiseen käytetty aika on puolittunut. Sen vaikutus näkyy esimerkiksi syrjäytymisenä. Nuoret eivät enää lue, mutta se ei ole vain nuorten vaan koko yhteiskunnan asia. Read Hour oli Lasten ja nuorten säätiön kampanja, joka pysäytti koko Suomen lukemaan tunniksi – ja nosti näin lukemisen puheenaiheeksi laajasti eri medioissa. Kampanja oli menestys ja se koettiin tärkeänä: lukemaan pysähtyi lukemattomia tahoja julkkiksista bloggareihin, kouluista kauppakeskuksiin ja työpaikoista kirjastoihin. Kaiken kruunasi presidentti Niinistön twiittaama kehoitus osallistua Read Houriin.

Contributors

Client
Lasten ja nuorten säätiö

Agency
SEK

Senior Creative
Annu Terho, Heli Roiha (SEK)

Creative Director
Mikko Martikainen

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Otto Raila (SEK)

Account Director
Laura Mertano (SEK)

Account Manager
Tanja Valo (SEK)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Hanna Koskenkangas, Ilse Kerminen, Olli Alanen, Jenni Helle, Enni Sahlman (Lasten ja nuorten säätiö)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Sirpa Anundi (SEK)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
A-lehdet, Aikakausmedia, Aller Media, Alma Media, Bauer Media, Cocoa, Dentsu Aegis, Google Finland, IAB, Into-Digital, Isobar, Keskisuomalainen, Medialiitto, Mediateko Oy, Meltwater  Monochrome, Otavamedia, Sanoma, Sanomalehtien liitto, Yle, Opetushallituksen Lukuliike ja valtioneuvoston kanslian kestävän kehityksen toimikunta