Search archive

Choose
Choose
Valitse

Media rights reside with Grafia ry. Inquiries grafia@grafia.fi.

Herra Oltermanni peltipoliisina

2019 - Kultahuippu
Ilmoitukset & Ulkomainonta

Syksyllä koulutiensä aloittaa monta pientä koululaista, jotka ovat ensimmäistä kertaa yksin liikenteessä. Liikenneturvan mukaan viimeiseen kolmeen vuoteen lapsille ei ole tapahtunut Suomessa yhtään kuolemaan johtanutta suojatieonnettomuutta. Koska Valio Oltermanni on Suomen tunnetuin juusto ja erityisesti lapsiperheiden rakastama, päätimme toimia jottei tragedioita tapahtuisi jatkossakaan. Siispä Oltermanni valjasti keltaisen brändivärinsä hyvään: muistuttamaan autoilijoita varovaisuudesta koulujen alkaessa. Tuttu hahmo pääsi aivan uudenlaiseen vastuulliseen tehtävään: peltipoliisiksi eli ulkomainokseksi, joka mittaa autoilijoiden nopeutta. Samaan aikaan otimme kadut haltuun huomiovärillämme myös tavallisissa ulkomainoksissa muistuttaen “Muistakin pienistä liikenteessä”.

Contributors

Client
Valio

Agency
SEK

Senior Creative
Annu Terho (SEK)

Creative
Roope Sandberg (SEK)

Creative Director
Mikko Martikainen (SEK)

Account Director
Laura Mertano (SEK)

Account Manager
Emilia Hallberg (SEK)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Sanna Kuosa, Ann-Mari Hämäläinen (Valio)

Tuotantoyhtiö / Production House
Henri Ollinkari, Dermot Gallagher (Cocoa)

Digitaalinen toteutus / Digital Production
Sampo Pihlaja ( Inuits Oy)

Digitaalinen toteutus / Digital Production
Pauliina Pekki, Peter Gréen, Petri Kallio, Derek Latham, Panu Pitkänen, Kari Viitanen (Clear Channel)

Mediatoimisto / Media Agency
Outi Hämäläinen, Ina Viljanen, Mira Karvonen (Dagmar)