#metahdomme Suomeen tasa-arvoisen avioliittolain!

#metahdomme Suomeen tasa-arvoisen avioliittolain!

Tasa-arvoista avioliittolakia koskevasta eduskunnan äänestyksestä 28.11.2014 oli tulossa tiukka. Aika kansanedustajien päiden kääntämiseksi oli käymässä vähiin. #metahdomme toi keskusteluun mukaan suomalaisen liike-elämän. Yli 950 yritystä ja yhteisöä ilmaisi kampanjalle tukensa ja #metahdomme säilyi yhtenä Suomen käytetyimmistä hashtageista aina äänestykseen asti.

Juridisen tasa-arvon ja ihmisoikeuksien kunnioittamisen pitäisi olla itsestäänselvyys. Marraskuussa 2014 tasa-arvoisen avioliittolain hyväksyntä oli eduskunnassamme kuitenkin käsittämättömän epävarmaa. Taidokkaasti luotu, kohdennettu ja aikataulutettu #metahdomme oli ilmiö, joka toi esille yritysten ja yhteisöjen tuen tasa-arvoisen avioliittolain kansalaisaloitteelle, johti kaivattuun positiiviseen muutokseen ja lain hyväksyntään. #metahdomme on malliesimerkki uudesta avoimuuden, jakamisen ja yhteistyön varaan rakentuvasta tekemisestä, jota motivoi merkityksellisten, itseämme suurempien asioiden puolesta toimiminen. Grand Prix:tä ei myönnetä valmiista muodosta tai viestistä, vaan avoimesta tarinasta ja frameworkistä, lukkiutunutta potentiaalia vapauttavien ja kanavoivien skaalautuvien toiminnallisuuksien kehittämisestä ja huikeista tuloksista (yritysten ja yhteisöjen aktivoituminen urheilujärjestöistä papistoon, laaja mediahuomio, miljoonien tavoittavuus sosiaalisessa mediassa ja yksi läpi mennyt laki). Tämä palkinto jaetaan innosta, palosta ja rohkeudesta. Ja erityisesti rakkaudesta.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot

Suunnittelutoimisto / Design Agency
Miltton / Miltton Creative
Asiakas / Client
Tahdon2013-kansanliike
Projektijohtaja / Project Manager
Lauramaria Havu
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Mikko Hakkarainen, Sampo Axelsson
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Sannamari Vuorela
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Senni Moilanen, Milla Halme
Toimittaja / Editor
Heli Suominen, Satu Pusa