Vuoden Huiput

Grafian Vuoden Huiput on Suomen merkittävin markkinointiviestinnän ja muotoilun kilpailu, joka on suunnittelijoiden itsensä vuonna 1980 perustama. Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Kilpailu järjestetään nyt 34. kerran. Tapahtumaan kuuluu kilpailu, palkintogaala, palkitut työt esittelevä näyttely sekä vuosikirja.

Uudistuneista Vuoden Huipuista omalle työlle löytyy entistä helpommin oikea sarja. Alasarjoista on luovuttu ja sarjat on jaettu kahteen kategoriaan: kokonaisuudet ja yksittäiset työt. Kilpailussa on 16 sarjaa markkinointiviestinnän ja muotoilun eri osa-alueilta. Mukana on myös alle 29-vuotiaille tarkoitettu, ilmainen Nuoret luovat -sarja.

Parasta suomalaista markkinointiviestintää ja muotoilua

Jokaista sarjaa tuomaroi neljä suunnittelualan ammattilaista. Ylituomari johtaa koko 64-henkisen tuomariston työskentelyä. Jokaisessa sarjassa jaetaan Kultahuippu ja Hopeahuippuja parhaille töille.

Vuoden Huiput 2013 -kilpailussa jaetaan myös ensimmäistä kertaa Grand Prix -palkinto koko kilpailun parhaalle työlle. Ylituomari valitsee saajan Kultahuippujen joukosta. Kilpailussa menestyneet työt pääsevät mukaan kisaamaan Art Directors Club of Europessa muiden maiden parhaiden töiden kanssa.